ADVERTISING

ADVERTISING
Реклама
Средство стимулирования спроса на товар и укрепления приверженности покупателей данной марке (см. Brand loyalty). Реклама - одна из основных форм конкуренции между компаниями-производителями в области дифференциации продукции (см. Product differentiation). Существуют две противоположные точки зрения на то, как реклама влияет на эффективность функционирования рынка. В традиционной статической теории рынка подчеркивается отрица тельное воздействие рекламы на эффективность распределения ресурсов. Она рассматривает рекламу как деятельность компании, единственной целью которой является постоянный переход с одной марки на другую при неизменном совокупном спросе, что способствует росту цен и увеличению общих издержек производства. Альтернативная точка зрения подчеркивает позитивную роль рекламы в стимулировании спроса и достижении экономии на масштабах (см. Economies of scale). Таким образом, реклама способствует увеличению производства и снижению цен на товары.

Новый англо-русский словарь-справочник. Экономика. — М.: Флинта, Наукa. . 2010.

Игры ⚽ Нужна курсовая?

Смотреть что такое "ADVERTISING" в других словарях:

  • advertising — ad‧ver‧tis‧ing [ˈædvətaɪzɪŋ ǁ ər ] noun [uncountable] MARKETING telling people publicly about a product or service in order to persuade them to buy it: • Most organizations underestimate the benefits of advertising. • Television advertising… …   Financial and business terms

  • advertising — in the broadest sense of making goods publicly known developed as early as commodity exchange took shape in human society. In China, as elsewhere, the earliest medium of advertising was oral and even musical. The Book of Odes recorded an entry in …   Encyclopedia of Contemporary Chinese Culture

  • advertising —    Advertising in Spain is part of the international advertising scene, with the top twenty agencies being owned, with very few exceptions, wholly or in part by multinational groups. Most of these groups became established by acquiring or… …   Encyclopedia of contemporary Spanish culture

  • advertising — n. 1. a communication publicly promoting some product or service. Syn: ad, advertisement, advert [WordNet 1.5] 2. 1 the business of advertising; the activity engaged in by professional publicists for pay. Syn: advertizing, publicizing, the… …   The Collaborative International Dictionary of English

  • advertising — (angl.) [pron. advertáĭzing] s.n. Trimis de gall, 02.08.2006. Sursa: DOOM 2  ADVERTISING s.n. Acţiunea de a atrage atenţia persoanelor (asupra unui produs etc.) prin intermediul reclamelor. [pr.: édvărtaiziη] (engl. advertising < advertise =… …   Dicționar Român

  • advertising — index promotion (encouragement), publicity Burton s Legal Thesaurus. William C. Burton. 2006 advertising …   Law dictionary

  • Advertising — Advertising,das:⇨Werbung(1) …   Das Wörterbuch der Synonyme

  • advertising — (Brit.) ad·ver·tis·ing || ædvÉ™taizɪŋ n. act or activity of marketing and promotion; promoting, drawing attention to (generally in order to sell goods or services); act of publicly announcing (also advertizing) advertise (Brit.)… …   English contemporary dictionary

  • advertising — /adverˈtaizin(g), ingl. ˈædvəˌtaɪzɪŋ/ [da to advertise «fare pubblicità»] s. m. inv. pubblicità …   Sinonimi e Contrari. Terza edizione

  • advertising — advertising, language of In a study of the use of language to influence and persuade people, the American scholar Dwight Bolinger (Language, the Loaded Weapon, 1980) describes several techniques which advertisers share with other persuaders in… …   Modern English usage

  • advertising — [n] public notice of sale; notices to increase consumer desire announcement, announcing, ballyhoo*, billing, blasting*, broadcasting, buildup, displaying, exhibiting, exhibition, exposition, hard sell, hoopla*, hype*, pitch, plug, posting, PR,… …   New thesaurus


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»